قوانین و مقررات

‎قوانین چارچین


‎مجموعه فروشگاه اینترنتی چارچین در تلاش است تا در کنار کیفیت محصولات، آسودگی، سهولت و  امنیت خرید اینترنتی برای مشتریان عزیز فراهم گردد.
‎در این راستا، قوانین و مقرراتی مورد نیاز است تا ارائه خدمات با کیفیتی درخور همراهان گرامی چارچین انجام گردد و رضایت همراهان چارچین را به ارمغان آورد لذا از همراهان گرامی تقاضا می نماییم حتماً قبل از اقدام به خرید، این قوانین و مقررات را مطالعه نمایند.

‎ارائه خدمت به مشتری در مجموعه چارچین به شکل زیر می باشد:


‎ساعت کاری و پاسخگویی مجموعه چارچین در روزهای عادی از 9:00 تا 18:00 و در روزهای پنج شنبه از 9:00 تا 15:00 می باشد.
‎مجموعه چارچین در روزهای جمعه، تعطیلات رسمی و تعطیلاتی که دولت جمهوری اسلامی ایران خارج از تقویم اعلام می نماید، تعطیل می باشد.
‎زمان پاسخگویی به تماسها و پیام های مشتریان از طریق تلفن، واتس اپ، اینستاگرام در ساعات کاری می باشد.
‎ مجموعه اینترنتی چارچین متعهد است پیام ها و سفارش های کامل شده را به ترتیب اولویت دریافت، در اولین روز کاری پس از تعطیلات رسیدگی و پاسخگویی نماید.


‎روش های ارتباطی چارچین و مشتریان:


‎مجموعه چارچین از طریق تلفن، شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و واتس اپ)با مشتریان خود در ارتباط است.


‎عضویت در باشگاه مشتریان:


‎لازمه ارائه خدمت و ثبت سفارش در مجموعه فروشگاهی چارچین ثبت نام و درج اطلاعات کامل و صحیح،می باشد. لذا لازم است  همراهان گرامی در زمان ورود اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام، دقت کافی را مبذول فرمایند. این اطلاعات به عنوان امانت و بصورت محرمانه نزد مجموعه چارچین محفوظ می باشد. هرگونه تماس، ارسال سفارش ها، مکاتبات و مواردی از این دست، با استفاده از این اطلاعات انجام می شود و کیفیت ارائه خدمت ما اغلب به آن اطلاعات بستگی دارد.


‎پرداخت و تکمیل سفارش:


‎ملاک تکمیل فرآیند سفارش اعلام شماره سفارش می باشد.
‎ مجموعه چارچین در قبال بانکهای عاملی که بعنوان درگاه اینترنتی خدمات رسانی می کنند و سایر روش های پرداخت،  مسئولیتی را  بر عهده نداشته و تنها واریز یا عدم واریز مبلغ را می تواند تایید نماید. تنها مرجع پاسخگوی مورد اطمینان در این زمینه، بانک عامل و شرکتهای تابعه آنها می باشند. در این موارد قطعاً هر کمکی که از سوی مجموعه چارچین برای مساعدت به مشتری وجود داشته باشد که از عهده چارچین خارج نباشد، ارائه می شود.


‎کد تخفیف:


‎کدهای تخفیف به صورت مناسبتی در برخی اعیاد و مناسبتها از طریق سایت یا دیگر روشهای ارتباطی، بصورت عمومی یا خصوص در اختیار مشتریان مجموعه چارچین قرار میگیرد. بعضی از کدهای تخفیف دارای حداقل میزان خرید و یا شرایط خاص هستند که در صورت نیاز به اطلاع مشتریان خواهد رسید.
‎نحوه بهره برداری از کد تخفیف، بسته به شرایط آن کد متفاوت بوده و مدت زمان اعتبار آن محدود می باشد و مشتریان عزیزی که با لحاظ نمودن شرایط آن کد هدیه خرید می نمایند، مشمول بهره مندی از تخفیف مربوطه می شوند.
‎امکان اعمال تغییر در شرایط کد تخفیف صادر شده  و یا استفاده از آن برای فرد دیگری وجود ندارد. در صورت رخ دادن اختلالات سیستمی یا غیر سیستمی و یا موارد خاص، امکان عدم فعال سازی و یا  اجرایی نشدن کدهای تخفیف وجود دارد. در این موارد از طریق سایت و یا دیگر روشهای ارتباطی ، اطلاع رسانی انجام خواهد گرفت.


‎پرداخت هزینه سفارش:


‎پرداخت هزینه سفارش ها تنها از طریق درگاه های بانکی به صورت آنلاین (اینترنتی) امکان پذیر است.


‎ارسال و بسته بندی مشهد:


‎ارسال سفارش در شهر مشهد از طریق پیک بین 2 تا 4 روز کاری انجام میگردد.


‎ارسال و بسته بندی شهرستان:


‎ارسال سفارش های شهرستان و تحویل به پست بین 2 تا ۴ روز کاری انجام میشود.
‎در روزهای خاص کاری و در زمان برگزاری جشنواره ها (مانند روزهای پایان سال، شب یلدا،جشنواره ارسال رایگان و تخفیف عمومی و …)، فروشگاه چارچین در خصوص ارسال با تاخیر بیشتر از 3 روزکاری مختار است. ارسال سفارش های تمامی شهرهای استان های مختلف کشور از طریق پست جمهوری اسلامی ایران انجام می گردد.
‎اداره پست جمهوری اسلامی، بر اساس آدرس و شماره تماس مرقوم شده توسط شما در سفارش به آدرس مقصد مراجعه می نمایند. در صورتیکه اطلاعات مندرج دقت و صحت لازم را نداشته باشند و یا مشتری در زمان مراجعه مامور پست در محل حاضر نباشد، مرسوله به مجموعه چارچین برگشت داده می شود.
‎در صورت مرجوع شدن سفارش به چارچین، ارسال مجدد آن مشمول هزینه ارسال می گردد.
‎مرسوله هایی که از مجموعه خارج و تحویل اداره پست می شوند، تحت اختیار و تصمیم گیری اداره پست قرار دارد و مجموعه چارچین دخل و تصرفی در خصوص ارسال کالا و نحوه و کیفیت تحویل آن ندارد.


‎خرید، تعویض و مرجوعی کالا:


‎در زمان انجام فرآیند کنترل کیفی هر کالا، تمامی اندازه ها، وزن،ابعاد باکس و دیگر اطلاعات مورد نیاز، بطور کامل و شفاف در بخش توضیحات آن کالا در سایت چارچین آورده می شود تا مشتری بتواند با توجه به آن، کالا و مشخصه  مناسب را انتخاب نماید. انتخاب و سفارش کالا به منزله مطالعه کامل توضیحات و در نظر گرفتن اندازه های اعلام شده برای هر محصول، تلقی می شود.
‎از طرفی قسمت توضیحات خرید صرفا جهت مواردی از قبیل خرابی تلفن, تحویل به نگهبانی و از این قبیل موارد میباشد.و یادداشت هایی با مضمون فوری ارسال شود و یا مشخص کردن ساعت و تاریخ و مشابه این موارد به منزله ی قبول از طرف چارچین نمیباشد و این نوشته ها حقی برای مشتری ایجاد نمیکند.
‎امکان رزرو کالا (سفارش) برای مشتری میسر نمی باشد.
‎سفارش هایی که خرید انجام شده و به هر دلیلی نیاز به هماهنگی با مشتری داشته باشند ولی امکان هماهنگی با مشتری میسر نشود ،حداکثر تا 3 روز کاری جهت تعیین تکلیف در نزد چارچین باقی مانده و در صورت عدم انجام هماهنگی، سفارش از طرف فروشگاه تعیین تکلیف و ارسال می گردد.  مجموعه اینترنتی چارچین هیچ مسئولیتی برای تامین مجدد کالای اتمام موجود شده و یا ارائه خدمت در آن خصوص ندارد.
‎امکان اعمال تغییر در سفارش ثبت شده به هیچ عنوان وجود ندارد.لذا در صورت نیاز به انجام هرگونه تعییر لازم است مشتری تغییرات را با برقراری ارتباط با ادمین واتساپ یا ادمین اینستاگرام در ساعات کاری اطلاع رسانی نماید.
‎در صورتی که درخواست مرجوع  کالا ناشی از قصور چارچین باشد, امکان عودت و تعویض میسرخواهد بود ولی اگر درخواست تعویض بعلت تغییر نظر وسلیقه ی مشتری باشد , به هیچ عنوان امکان پذیر نمیباشد.
‎با عنایت به انجام کنترل کیفی، ثبت اطلاعات و توضیحات، قیمت گذاری و غیره محصولات توسط نیروی انسانی صورت می گیرد، احتمال بروز خطا وجود دارد، لذا تعویض یا مرجوعی کالا تنها زمانی امکان پذیر است که قصور مجموعه چارچین در خصوص ارسال کالا خلاف سفارش مشتری و اطلاعات سایت و یا معیوب بودن کالا، احراز گردد.
‎معیار تشخیص معیوب بودن کالا، استانداردهای واحد کنترل کیفی چارچین می باشد.
‎در صورت احراز قصور از طرف مجموعه چارچین، رفع نقص و یا جبران هزینه های احتمالی عودت کالا توسط مشتری، در اسرع وقت انجام می گردد و در این موارد هزینه عودت کالا و ارسال مجدد بر عهده چارچین می باشد.
‎در صورتیکه مشتری پس از تحویل سفارش متوجه اشتباه یا نقص در کالای ارسالی از طرف چارچین، به دلیل حفظ مسایل بهداشتی، احترام به حقوق سایر مشتریان و رعایت اخلاق حرفه ای، لازم است حتی الامکان بدون باز کردن بسته بندی محصول، مراتب را حداکثر تا 72 ساعت پس از دریافت سفارش به مجموعه چارچین اطلاع رسانی نماید. لازم به ذکر است امکان رسیدگی به درخواست هایی که پس از این زمان به مجموعه چارچین ارجاع شوند، وجود ندارد.
‎شرط بررسی مرجوعی کالا، ارسال پیام حاوی نام و نام خانوادگی، شماره سفارش، علت مرجوعی و عکس یا فیلم از نقص کالا به واحد پشتیبانی چارچین میباشد.
‎شرط پذیرش مرجوعی، ارسال کالا در وضعیت اعلام شده و ارسال تمامی ملزومات و ملحقات کالا می باشد.
‎در صورت موافقت چارچین با مرجوعی، مطابق توضیحاتی که به مشتری داده خواهد شد، ایشان سفارش را از طریق پست به آدرس چارچین عودت می نماید.
‎مدت زمان تعویض یا عودت وجه کالای مرجوعی به مشتری، تا 7 الی 10 روز کاری پس از تحویل شدن کالا به چارچین می باشد.
‎بطور کلی هر عاملی که خارج از اختیار چارچین می باشد مانند اتفاقات غیر منتظره مانند تصادف، بلایای طبیعی، ارائه خدمات نامناسب یا با کیفیت پایین توسط سایر سازمانها ، موسسات دولتی (از جمله اداره پست جمهوری اسلامی) و خصوصی و غیره که موجب کاهش خدمت رسانی چارچین گردد ،از تعهد مجموعه چارچین خارج است. لیکن مجموعه چارچین نهایت تلاش خود را می کند تا به محض رفع مشکل، خدمت رسانی با کیفیت قبلی را ادامه دهد.
‎مجموعه چارچین، تعهد می نماید به محض عادی شدن شرایط، خدمات رسانی مطلوب انجام گردد .